Ses Heykeli, 2016
Cam kavanoz, elektronik kontrol, titreşim motoru
(10x15 cm)
SELÇUK ARTUT
Ses Heykeli
26 Mart - 7 Mayıs 2016
basın bülteni
Galeri Zilberman proje alanı
26 Mart – 7 Mayıs 2016 tarihleri arasında gerçekleşecek, Selçuk Artut’un
Sımsıkı
adlı proje sergisini
duyurmaktan mutluluk duyar.
Çalışmalarında dijital
teknoloji ve ses mimarlığının imkanları hakkında felsefi tartışma yaratan, çok
yönlü sanatçı
Selçuk Artut, galeriyle
yaptığı bir önceki sergi Verisel Gerçeklik (2014) ile ses, etkileşimli
yerleştirme, sanal
gerçeklik gibi unsurları bir
araya getirerek sanat objelerinin işlevselliğini sorgulamış, Sonsuza Dek (2011)
sergisi
ile Endüstri Devrimi ve
dünya savaşlarının sonucu olarak süregelen kaos ve makina yapısı arasındaki
ilişkiyi
incelemişti.
Galerideki yeni projesi
Sımsıkı’da sanatçı, önceki sergilerinde de yer alan sonsuzluk, çok seslilik ve
algısal
çeşitliliği, üretim fikri
üzerine kurguladığı deneysel bir projeye çeviriyor. Sanatsal ve endüstriyel
açılardan üretimin
aynılaştığı ve ayrıldığı
durumlar üzerine izleyiciyi sanatı tüketmeye davet ediyor. Proje, sanatçı
tarafından
tasarlanarak üretilmiş,
içerisinde elektronik devre olan kavanozlar üzerinden sanat nesnesi ve endüstri
nesnesi arasındaki
ince çizgiyi gündeme
getiriyor. ‘Kavanoz’ nesnesi sanatçının ellerinde, seri üretim ve sanatsal
üretimin ‘biricik’lik kaygısı
arasındaki gri alanda
titreşiyor; bu iki üretimin nerede başlayıp nerede bittiğine dair bir soru soruyor.
Oyuncaklaştırdığı bu
sanat nesneleri, yaydıkları
titreşim ve gürültüyle birbirlerine yaklaşarak ‘sımsıkı’ kenetleniyor ve bu
durumun ‘ironik’liğine
değinerek estetik ve form
üzerine kışkırtıcı bir tartışma alanı yaratıyor.
İzleyicilerin düşük bir
meblağ karşılığında sahip olabileceği kavanozlar, aynı zamanda heykelleşmiş
minik bir nesne
üzerinden elektronik
sanatların doğası gereği erişilebilir olması fikrine değiniyor. Proje,
izleyicilerin satın alımı üzerinden
kendini fonlayarak sonsuz
bir üretime dönüşüyor ve ‘tüketimle gelen üretim’i de kendine mal edip dönüştürerek
farklı bir model sunuyor.
Sanatçı sergiyle ilgili
şunları aktarıyor:
Evet, doğru. Her şey
değişiyor. Ben değişmiyorum diyemem. Etrafıma bakıyorum. Onlar da değişiyorlar
ama
onların değişimini sürekli
takip edemiyorum. Oysa bir anda herkese sımsıkı sarılmak ve “Durun!” diye
haykırmak
istiyorum. Durmalıyız, çünkü
durmazsak birbirimizi göremeyiz. Durun ve şimdi herkes birbirine sımsıkı
sarılsın. Bir
somunun vidaya geçip
sarılması gibi sapasağlam ve sımsıkı olalım ve titremeye başlayalım. Titrersek
fark edilebiliriz.
Ama sürekli aynı hareketle
değil, nasıl olduğunu bilmeden, ‘Anlamsız mı?’ diye sorgulamadan...
Daha fazla bilgi için lütfen
Zeynep Temiz’le iletişime geçiniz: zeynep@galerizilberman.com
Selçuk Artut (1976, İzmir),
İstanbul’da yaşamakta ve çalışmaktadır. İşleri, Moving Image (New York, 2015),
Art13 London (Londra, 2013),
Soundworks/ICA London (Londra, 2012) ve
İmkansız Değil, Üstelik
Gerekli: Küresel Savaş Çağında İyimserlik (10. İstanbul Bienali, İstanbul,
2007)
de dahil olmak üzere pek çok
ulusal ve uluslararası platformda sergilenmiştir. Sabancı Üniversitesi’nde tam
zamanlı
öğretim üyesi olan Artut
aynı zamanda düzenli olarak dijital gerçeklikler ve ses sanatları konularında
akademik makaleler
yayımlamaktadır. Yapıtları
Vehbi Koç Vakfı Koleksiyonu’nun parçası olan sanatçının son kitabı ‘Teknoloji-İnsan
Birlikteliği’
2014’te piyasaya çıkmıştır. Artut
ayrıca deneysel müzik grubu Replikas’ın üyesidir
Galeri ZİLBERMAN 2
Istiklal Cad. Misir Apt.
No:163 K.2, Beyoglu / Istanbul, Turkey
Tel: +90 212 251 12 14