WTFFTW, 2015, keten üzerine akrilik ve liquitex clear,
20 parça, 160 x 185 cm, detay
ALLEN GRUBESIC
Deneysel Kanıt
7 Kasım/Nov. - 26 Aralık/Dec.
2015
basın bülteni
Allen Grubesic Türkiye'deki
ilk kişisel sergisini Pi Artworks İstanbul'da açıyor. Galeri tarafından
geçtiğimiz yıl
Contemporary İstanbul
fuarında temsil edilen sanatçı, bu sergide ziyaretçileri sanatsal pratiğinin
farklı yönlerini
yansıtan yerleştirmelerle
karşılayacak.
Güncel konularla nostaljik
dili birleştiren bir sergi Deneysel Kanıt. Burada sanatçının dijital dünyaya
ait imgeleri
oyunbaz bir tavırla manipüle
ettiği çalışmaları öne çıkıyor. Grubesic bu işlerde kendi deyişiyle, bugünün
türlü
tuhaflıklar barındıran
gerçekliğini piksellere hapsediyor; tanıdık ama karmaşık bir dile tercüme
ediyor.
Sanatçının pratiğinde önemli
bir yer tutan ve farklı mecralarda ürettiği işlerinde karşımıza çıkan 'komplo
teorileri',
bu serginin de baskın
konularından. İngiliz istihbarat birimi GCHQ'nun, ekibe yeni üyeler katmak için
hazırladığı bir
sınavdan yola çıkan işinde,
birim tarafından yayınlanan gerçek bir kodu kullanıyor Grubesic. Metal levhalar
üzerine
titizlikle işlediği
göstergeler ilk bakışta anlamsız gelen bir bütünü oluştursa da, muhtemelen
içerisinde önemli
bir sırrı gizliyor. Bu
kodlar geçmişten bugüne dünyayı yöneten, kimi insanları paranoyaya sürükleyen
komplo teorilerini
hatırlatıyor.
Keten ve metalin ağırlıklı
olarak kullanıldığı sergide, malzemelerin doğal rengi dışında, siyah ve beyaz
renkler göze
çarpar. Önce bir şasiye
gerilip tuval görevi gören keten bez, bir adım ötede karşımıza giysiye dönüşmüş
durumda
çıkar. Haftanın her günü
için bir ceket üreten sanatçı, gidilen yerlerden yenen yemeklere ve temas
edilen insanlara
kadar her türlü deneyimden
izler taşıyan kıyafetlerle birlikte, sergiye bireyi de dahil eder.
Deneysel Kanıt'ta
efsaneleşmiş sanat akımı Dada'ya, çarpıcı bir yerleştirmeyle selam gönderiyor
Grubesic.
Birinci Dünya Savaşı'na
tepki olarak ortaya çıkan bu akım, sanatçıya göre, Türkiye'nin güncel durumunda
yeniden
anlam kazanıyor. 'Da'
kelimesi aynı zamanda farklı dillerde 'evet' anlamını taşır. Bu kelimeyi art
arda defalarca yazan
sanatçı, onun anlamını
kaybetmesine yol açarken, diğer taraftan da yeni bir içeriğe kavuşmasını
sağlar. Onun bu
tekrara dayalı yaklaşımı,
WTFFTW başlıklı işinde, internet dünyasına ait zıt duyguları barındıran iki
kısaltmanın
tekrar tekrar tuvale
işlenmesiyle farklı bir bağlamda karşımıza çıkar.
Allen Grubesic (d. 1978)
2003 yılında Stockholm’deki The Royal Institute of Art’tan mezun oldu.
Yapıtları
Gallery Niklas Belenius,
Stockholm (2014); Maria Stenfors Gallery, Londra (2011); Lautom, Oslo (2009);
Laviola Banks Gallery, New
York (2008); Tensta Konsthall, Stockholm (2007); Nationalmuseum, Stockholm
(2005);
Kiasma, Helsinki (2004);
İskenderiye Kütüphanesi, Mısır (2004); Kunstlerhaus Bethanien, Berlin (2002);
Moderna Museet, Stockholm
(2002) gibi sanat kurumu ve galerilerde sergilenen Grubesic,
İstanbullu sanat
izleyicisiyle de Contemporary Istanbul fuarında (2014),
Manzara Perspectives’deki
“Silence is Appreciated” (2009) ve 5533’teki “Üretebilmek Üzerine” (2008)
sergilerinde buluştu.
Sanatçının yeni yerleştirmeleri, 3 Nisan 2016 tarihine kadar Stockholm'deki
Spritmuseum'da
devam eden, küratörlüğünü
Rick Herron ve Bill Arning'in üstlendiği "Powerful Babies" sergisinde
görülebilir.
press release
ALLEN GRUBESIC
Experimental Evidence
November 7 - December 26, 2015
Pi Artworks Istanbul is
proud to present Allen Grubesic’s first solo show in Turkey, having previously
represented
his work for the first time
at Contemporary Istanbul 2014. Experimental Evidence will showcase various
installations that reflect
different sides of his artistic practice.
Grubesic's new exhibition
Experimental Evidence combines contemporary themes with a nostalgic style. As
the artist
himself puts it, he
pixelates the absurd realities of today, translating them into a familiar but
complicated language.
The subject of 'conspiracy
theories', which has an important place in the artist's practice, is also a
dominant theme
in this exhibition. In one
of his works Grubesic uses an actual code published by the British intelligence
agency
GCHQ (Government
Communications Headquarters) to recruit talented new members. Even if the signs
he carefully processes on
metal plates appear nonsensical at first glance, they may well hide a vital
secret within.
These codes remind us of
conspiracies past and present, and the conspiracy theories, which have dragged,
some people into a world of
paranoia.
Allen Grubesic (b. 1978)
graduated from The Royal Institute of Art in Stockholm in 2003. He has
exhibited his work at
the galleries and art
institutions including Gallery Niklas Belenius, Stockholm (2014); Maria
Stenfors Gallery, London
(2011); Lautom, Oslo (2009);
Laviola Banks Gallery, New York (2008); Tensta Konsthall, Stockholm (2007);
Nationalmuseum, Stockholm
(2005); Kiasma, Helsinki (2004); Bibliotheca Alexandria, Egypt (2004);
Kunstlerhaus Bethanien,
Berlin (2002); Moderna Museet, Stockholm (2002). In Istanbul the artist’s works
were
exhibited at Contemporary
Istanbul art fair (2014), the exhibition titled “Silence is Appreciated” at
Manzara
Perspectives (2009) and “On
Produceability” at 5533 (2008). Grubesic's installation is a part of the
exhibition "Powerful
Babies", curated by
Rick Herron and Bill Arning, which takes place at Spritmuseum, Stockholm until
3 April 2016.
Pi ARTWORKS Istanbul
İstiklal Cad. Mısır Apt
163/4 Galatasaray
Tel: +90 212 293 71 03