Flupentixol, 2015, Tuval üzerine yağlı boya, 175x175 cm
ALPİN ARDA BAĞCIK
Ambivalans
15 Mayıs - 27 Haziran 2015
basın bülteni
Galeri Zilberman, genç
sanatçı Alpin Arda Bağcık’ın ilk solo sergisi Ambivalans’ı sunmaktan mutluluk duyar.
Galeri Zilberman etkinliği
Genç Yeni Farklı’nın 2012 yılındaki 3üncü edisyonunda çalışmaları sergilenen
Bağcık,
2013‘den beri galeri tarafından temsil ediliyor.
Alpin Arda Bağcık,
Ambivalans sergisinde fotoğrafın sunmuş olduğu gerçeklik fikrini, karakalem ve
tuval üzerine
yağlı boya tekniğiyle
ürettiği çalışmalarıyla sorguluyor. Adını, bir kişiye veya duruma karşı aynı anda
hissedilen
karşıt duyguları ifade eden
bir psikolojik terimden alan sergi, fotoğrafın yakaladığı anlık gerçeklikle o
anın üzerine
birikmiş farklı algı ve
yorumlar arasındaki muğlak bir alandan gücünü alıyor. Bağcık, medya
aracılığıyla topluma
iletilen, tarihe mal olmuş
kişi ve olay fotoğraflarının “gerçeğine” resimleri aracılığıyla yeniden
bakıyor. Konu ettiği
kişi ve olaylarla,
kitlelerin hayatını etkileyen güç ve iktidar ilişkilerini odağına alıp, medya tarafından
dağıtımı yapılan
ve yapılmayan haberlerle
ilgili bilgi bozulmalarının altını çiziyor.
İsimlerini şizofreni
ilaçlarından alan resimleriyle, sosyo-politik bir eksendeki kitlesel akıl
tutulmasının yarattığı
karşıtlığı, monokrom bir
renk paletiyle vurguluyor. Bağcık’ın çalışmalarına konu olan görseller farklı
coğrafyalarda
benzer hikayeleri işliyor.
Gezi Parkı’ndan Nevada Çölü’ne, Ay yüzeyinden Çin’deki askeri birliklere kadar
yaşanabilen dezenformasyon
ve manipülasyonla, bir insanın diğerine ve doğaya hakim olma çabasını gözler
önüne
seriyor. Gördüklerinden emin
olamamanın getirdiği tedirginlik, keskin bir resimsel kaliteyle kendini
hissettiriyor.
Sanatçı, doğruluğundan emin
olduğumuz bir durumun gerçekliğinden şüpheye düştüğümüz o ilk andaki kırılmanın
yarattığı olasılıklarla
özellikle ilgileniyor. Olanca belirsizliğiyle tüm olasılıkları içeren bu an bizi,
hep ulaşmaya çalıştığımız
gerçeklikten biraz daha uzaklaştırırken şizofrenik
bir algı bölünmesine biraz daha yaklaştırıyor.
Bağcık’ın Ambivalans için
hazırladığı çalışmalardan Olanzepin’de, James Edward Westcott tarafından 1945’de Tennessee’de çekilmiş,
yüzlerine patlayan flaşla savaşın bitiş sevincini zamana sabitleyen fotoğrafın
37 figürü; var olan dünyaya gözlerini
açmaya direnen
bir şüphelinin her günü ayrı bozulmaya uğramış yedi gününün karakalem kaydına karışıyor.
Flupentixol ve Zuklopentixol’de tek kişilik
yaşam kaynağıyla Ay’a ayak basan
ilk insan, yeni yerler keşfetmek
arzusunun sınırlarını zorlarken; yaşamın olanca zenginliğiyle aktığı
yerküredeki bir çölde kitleleri nefessiz
bırakmak üzere yapılan atom bombası denemeleri aynı alacakaranlık aralıkta,
bastığımız
toprağın gerçekliğini bile
şüphe götürür hale getiriyor. Ambivalans, tüm çelişkileri ve güzellikleriyle
politik tarihe eski
kameraların objektifinden
bakıyor ve genç bir ressamın ustalıkla ürettiği çalışmaları izleyenlere
sunuyor.
Alpin Arda Bağcık (d. 1988,
İzmir); 2007 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Resim Bölümü’nden mezun olan
sanatçı
çalışmalarını İzmir’de
sürdürmektedir. 2014 yılında Mexico City’deki Zona Maco fuarında, küratörlüğü
Mirjam Varadinis tarafından
yapılan New Proposals bölümünde solo sunum gerçekleştirmiştir.
Aralarında Genç Yeni
Farklı-3, Galeri Zilberman; Rotary Sanat Yarışması, Proje 4L; Sınırlar
Yörüngeler,
Siemens Sanat; ve Violence(?),
CIAD- Atina’nın da bulunduğu karma sergilerde çalışmaları sergilenmiştir.
Bağcık’ın çalışmaları
Ortadoğu, Avrupa ve Kuzey ve Güney Amerika’daki özel koleksiyonlarda
bulunmaktadır.
Galeri ZİLBERMAN
Istiklal Cad. Misir Apt.
No:163 K.3
Beyoglu / Istanbul, Turkey
Tel: +90 212 251 12 14