Analog Pikseller, 2014, heykel; titreşim
motorları, paslanmaz çelik levha, elektronik devre
80x80x10 cm, detay
SELÇUK ARTUT
Verisel Gerçeklik //
Data Reality
14 Mart / March – 3
Mayıs / May 2014
basın bülteni
Galeri Zilberman,
Selçuk Artut’un
“Verisel Gerçeklik”
adlı kişisel
sergisini sunmaktan mutluluk duyar.
Selçuk Artut, ses,
interaktif yerleştirme, sanal gerçeklik
gibi unsurları
biraraya getiren sergisi ile,
Galeri Zilberman’ın
Mısır Apartmanı’nın ikinci katındaki mekanının
odalı kurgusunu bir
araç olarak kullanıyor.
Birçok farklı mecrayı
ve bilgi üretim biçimini biraraya getiren Artut’un
fikirlerini ve
kullandığı kaynakları teşhir ettiği bir ‘beyin fırtınası’ viniliyle
başlayan sergide,
sanatçı izleyicinin
sanat tecrübesinden beklentilerini bazen izleyiciyi işin içine dahil ederek,
bazen de yansıyan
görüntüsüyle yüzleştirerek zorluyor.
Dezoryantasyonu bir
iletişim aracı olarak kullanılabileceğini gösteren çalışmaları ile Artut,
sanat objelerinin
işlevselliğini de sorguluyor.
Artut, Analog Pikseller
işinde rastlantısallığı
sanat objesinin
biçimi ile veri arasındaki etkileşim üzerinden kullanıyor.
Soyut, sade görsellik
ile kaynağını ilk bakışta anlayamadığımız ses unsurunu birleştiren
bu dört parçalı iş, izleyicinin algısının
sınırlarında geziyor.
Gördüğün gördüğün
gibi değil ise amorfik bir obje imgesini kullanarak,
izleyiciyi takip
ediyor, oynuyor, yer değiştiriyor.
press release
Data Reality
Galeri Zilberman is
proud to present Selçuk Artut’s solo exhibition, “Data Reality”.
With an exhibition
that brings together elements of
sound, interactive installation, and virtual
reality,
Selçuk Artut uses the four-roomed structure of Galeri Zilberman’s
second floor exhibition space
in Mısır Apartmanı as a tool.
Combining multiple
media and methods of production,
the exhibition
experience begins with
a visualization of “brainstorming”—a
vinyl map of ideas
and sources of
inspiration.
The artist at times
includes the viewers in the work and at times simply confronts them
with a reflected
image of themselves, exploring the boundaries of the viewer’s experience of
art.
Artut shows that disorientation can be used as
a method of communication,
interrogating the functionality of art
objects.
Artut uses the random
as an element in Analog Pixels through the interaction
between the shape of
the object and data in his work.
The four-pieced work of simple, abstract
visuality, combined with the element of sound traces
the boundaries of the viewer’s perception.
What You See is not
What You See employs an amorphic object image that follows,
shifts and plays with
the viewer.
Galeri ZİLBERMAN Galeri 2
Istiklal Cad. Misir
Apt. No:163 K.2 D.5
Beyoglu / Istanbul,
Turkey
Tel: +90 212 251 12
14
Çalışma saatleri:
Salı-Cuma: 10:00-19:30 Cumartesi: 12:00-19:00