2 Mart 2014

Galeri ZILBERMAN – SELÇUK ARTUT – Verisel Gerçeklik // Data Reality


  

Analog Pikseller, 2014, heykel; titreşim motorları, paslanmaz çelik levha, elektronik devre
80x80x10 cm, detay

SELÇUK ARTUT

Verisel Gerçeklik // Data Reality

14 Mart / March – 3 Mayıs / May 2014

basın bülteni

Galeri Zilberman,
Selçuk Artut’un “Verisel Gerçeklik”
adlı kişisel sergisini sunmaktan mutluluk duyar.

Selçuk Artut, ses, interaktif yerleştirme, sanal gerçeklik
gibi unsurları biraraya getiren sergisi ile,
Galeri Zilberman’ın Mısır Apartmanı’nın ikinci katındaki mekanının
odalı kurgusunu bir araç olarak kullanıyor.
Birçok farklı mecrayı ve bilgi üretim biçimini biraraya getiren Artut’un
fikirlerini ve kullandığı kaynakları teşhir ettiği bir ‘beyin fırtınası’ viniliyle başlayan sergide,
sanatçı izleyicinin sanat tecrübesinden beklentilerini bazen izleyiciyi işin içine dahil ederek,
bazen de yansıyan görüntüsüyle yüzleştirerek zorluyor.
Dezoryantasyonu bir iletişim aracı olarak kullanılabileceğini gösteren çalışmaları ile Artut,
sanat objelerinin işlevselliğini de sorguluyor.

Artut, Analog Pikseller işinde rastlantısallığı
sanat objesinin biçimi ile veri arasındaki etkileşim üzerinden kullanıyor.
Soyut, sade görsellik ile kaynağını ilk bakışta anlayamadığımız ses unsurunu birleştiren
 bu dört parçalı iş, izleyicinin algısının sınırlarında geziyor.
Gördüğün gördüğün gibi değil ise amorfik bir obje imgesini kullanarak,
izleyiciyi takip ediyor, oynuyor, yer değiştiriyor.


press release

Data Reality

Galeri Zilberman is proud to present Selçuk Artut’s solo exhibition, “Data Reality”.

With an exhibition that brings together elements of 
sound, interactive installation, and virtual reality, 
Selçuk Artut uses the four-roomed structure of Galeri Zilberman’s second floor exhibition space
 in Mısır Apartmanı as a tool.
Combining multiple media and methods of production,
the exhibition experience begins witha visualization of “brainstorming”—a vinyl map of ideas
and sources of inspiration.
The artist at times includes the viewers in the work and at times simply confronts them
with a reflected image of themselves, exploring the boundaries of the viewer’s experience of art.
 Artut shows that disorientation can be used as a method of communication,
 interrogating the functionality of art objects.

Artut uses the random as an element in Analog Pixels through the interaction
between the shape of the object and data in his work.
 The four-pieced work of simple, abstract visuality, combined with the element of sound traces
 the boundaries of the viewer’s perception.
What You See is not What You See employs an amorphic object image that follows,
shifts and plays with the viewer.


Galeri   ZİLBERMAN   Galeri 2

Istiklal Cad. Misir Apt. No:163 K.2 D.5

Beyoglu / Istanbul, Turkey

Tel: +90 212 251 12 14





Çalışma saatleri: Salı-Cuma: 10:00-19:30 Cumartesi: 12:00-19:00