10 Ekim 2012

MABEYN Gallery – Alev Gözonar – YOL


ALEV GÖZONAR

yol

11 Ekim  – 10 Kasım 2012

basın bülteni

Alev Gözonar, yolu piksel piksel arşınladı...

Alev Gözonar bu sergide son dönemlerinde kullanmaya başladığı pixel yöntemi ile iki farklı konuyu işliyor . İlk olarak "VIP" Very Important Person" ve "VOP" Very Ordinary People kavramları üzerinde duruyor. Aynı serinin diğer konusunda ise tiyatroyu duvara taşıyarak, "Duvar Tiyatrosu" nu izleyenle buluşturuyor.

Serginin en önemli farklılığı ise Alev Gözonar'ın  tüm sergi sürecinin fantastik bir öykü ile Aylin Baylan tarafından yazıya dökülerek, sanatçının işleriyle beraber yer aldığı, özel olarak tasarlanan sergi kitabı. Ayrıca tüm işlerinde yer alan metin ve diyaloglarla daha zengin ve farklı bir anlatım biçimi geliştirmiş.

Alev Gözonar sergisiyle ilgili düşüncelerini bakın nasıl ifade ediyor:
Üzerinde çalıştığım PXL serisinde, qr kodunu etkileşimli iletişim aracı olarak kullandım. Böylece izleyicilerin bilmediği, ilk görüşte algılayamadığı şeylere karşı duyduğu ilgiyi canlı tutmayı, kapalı kapıyı açma güdüsünü tetikleyip, onları qr kod kullanımı ile işime dahil ettim.
Her bir VIP ve VOP'un duygu ya da düşüncelerini fosforlu qr kod ile ifade ederek işlerimde kullandım. ViP'lerin ve VOP'larin düşünceleri farkli ifade edilseler de aynı insani duyguları ve anlamları içeriyor. Karanlık ortamda da izleyiciye sunulacak VIP ve VOP'lar kimliksizleşerek, eşitleniyor. Sadece duygu ve düşünceler fosforlu qr kod aracılığı ile öne çıkarak, vurgulanıyor.

Duvar Tiyatrosu için ise şunları söyleyebilirim:
Yaşadığımız her durumun kendi içinde bir süreç barındırdığını düşünüyorum. Yaşarız, bilgisini alırız, yapabiliyorsak ders alırız ki aynı durumla tekrar karşılaşsak dahi süreci farklı kılabilme yetisi kazanalım. Diğer bir seçenek de hayatın önümüze getirdiği her şeyi öylece yaşamak olabilir. Benim önemsediğim konu bu süreçleri yaşarken hangi yanımızı eğittiğimiz, hangi konuda bakış açımızı genişlettiğimiz, kazançlarımız, kayıplarımızın tespiti, ne yönde derin bir şekilde etkilendiğimiz,bilgilendiğimizi fark etmemiz ve bilerek yaşamaya çalışmamızdır.
Ben “Duvar Tiyatrosu”nda;  gerçekleştirdiğim içsel yolculuğumla keşfettiğim, yeniden bulduğum, yaşamımda içimde biriktirdiğim, göremediğim, arayışlarımı, ihtiyaçlarımı, önceliklerimi, bir kadın olarak biliçli, uyanık olmanın zorluğunu ve bir o kadar da keyfini anlattım.




Mabeyn Gallery

Başmabeynci Köşkü, Nüzhetiye Caddesi No:63 Beşiktaş 34357 İstanbul

Tel.: +90 212 261 6060 / F: +90 212 236 3851

Mobile: +90 532 470 8112



Çalışma Saatleri:  Pazartesi – Cumartesi 10:00 – 19:00 pm.