GIUSEPPE MASTROMATTEO
Homogenic
5 – 28 Şubat 2015
basın bülteni
İtalyan fotoğrafçı
Giuseppe Mastromatteo’nun Türkiye’deki ilk kişisel sergisi 5-28 Şubat
tarihlerinde C.A.M. Galeri’de
izleyiciyle
buluşacak. Mastromatteo’nun sanatsal yolculuğuyla ilgili kapsamlı bir sunum
için sergiye adını veren
son seri
“Homogenic”’de sanatçının önceki serileri “Pre-Indepensense” (2007) ve
“Indepensense”
(2009-2012)’den de bir seçki yer alacak.
“Yeni serisi
“Homogenic” de Giuseppe Mastromatteo sekiz farklı suratın dizilimini ya da
derin düşünceye
dalmış sekiz bakışın
ritmik düzenlenmesini sunuyor. Görsel
akış, sade ve ahenkli boyutlar ile elde ediliyor.
Elde edilen izlenim
seyircinin karşısına nereden ve nasıl geldiği belli olmayan; herhangi bir arka
plan içermeyen
ama gerçek hayat
izlenimi veren bir geçit tarafından sağlanıyor.
Bütün fotoğrafların
altında, insan ırkının çok yakından temsil edilmesinden oluşan ince bir hayret
duygusu yatıyor.
Zamandan bağımsız olarak yaratılmış her imaj
sonsuza kadar var olabilme hissi oluştururken,
kusursuz portreler
adeta içsel bir
metamorfoz izlenimi yaratıyor... İfadeler, renkler ve yüz çizgileri kendilerini
değiştirip
dönüştürürken sanki
fotoğrafın yaratmak ve temsil etmek istediği yanılsamanın destekçileri
oluyorlar.
Mastromatteo ilham
kaynağını sabit bakışlardan alıyor. Süjelerin gözleri her zaman aynı. Dar,
karanlık ve
insanın içine işleyen
oryantal gözler boşluğa bakmaktan asla vazgeçmiyor ve geride uçsuz bucaksız bir
sonsuzluk hissi
bırakıyor. Burada bahsi geçen his
günümüzün siber ortamında; herşeyin parmaklarımızın
ucunda erişilebilir
olduğu ve bizim herşeye sahip olduğumuz düz ve hatta homojen bir görüşten
ortaya çıkıyor...
Muhtemelen
portrelerin esas konusu rahatsızlık uyandıran, güçsüzlüğü ve ifade zorluğunu
ortaya çıkaran “boşluk”
hissi. Mastromatteo’nun yüzleri entelektüel yetersizliğe
yol açan olayların metaforu ve eleştirmenine dönüşüyor;
fotoğraflarda
kullanılan siyah arka fon düşünce farklılığını destekleyen günümüz kültürel
ortamına bir gönderme niteliğinde.
Böylece anlıyoruz ki “Homogenic” kendini
sırf görsel olarak değil de günümüz
çağdaş ortamında
bir deneyim olarak
sunuyor ve sanatçının yepyeni bir dönemini başlatıyor...
“Homogenic” serisi
fotoğrafın kullanımını ve manipülasyon özelliğini görsel dünyayı kavrayan ve
etkileyen özellikler
olarak düşündürürken, aynı zamanda fotoğrafın düşündürme ve
sonsuz anlatım
kapasitesine yön veriyor.” – Denis
Curti* (çeviri: Melek Gençer)
* Denis Curti
fotoğraf eleştirmeni, gazeteci, küratör ve fotoğraf uzmanıdır.
Institutional
relations of Forma – Centro Internazionale di Fotografia’nın başkan yardımcısı
ve direktörüdür,
Milan branch of
Contrasto Milan Photo Agency direktörlüğü ile NABA tarafından kurulan
the Photography and
Visual Design master programının 2006 senesinden beri direktörlüğünü
yapmaktadır.
press release
The Italian
photographer Giseuppe Mastromatteo’s first solo show in Turkey can be viewed at
C.A.M. Gallery
between the dates
5-28 February, 2015. In order to have a more comprehensive look at
Giuseppe
Mastorimatteo’s oeuvre, the solo show “Homogenic” will include some works from
the artist’s earlier series;
“Pre-Indepensense”
(2007) and “Indepensense” (2009-2012).
“In his new series of
works entitled “Homogenic”, Giuseppe Mastromatteo presents a sequence of eight
faces,
or rather, a rhythmic
arrangement of eight contemplative gazes that maintain a fixed frontal pose.
The visual flow
is achieved with the
use of subtle and harmonious dimensions. The impression is of a lifelike défilé
that is created in
front of the viewer out of nothing, out of nowhere, sans background.
A subtle sense of
wonder underlies the entire sequence of photographs, which deviates
significantly from every
close representation
of the human race. In fact, the temporal scan that delineates each image could
continue
indefinitely, being
so perfectly designed and structured as to give the impression of an inner
metamorphosis…
The expressions,
colours and features transmute, or modify themselves, as if they themselves
were
the support of a
deception that the photography interprets and skilfully showcases.
Mastromatteo finds
his extemporal inspiration in the dynamics of the fixed gaze.
The eyes of his
subjects are always the same. Oriental eyes that are narrow, dark and
penetrating, despite the fact
that they never stop
staring into that emptiness that terminates in our contemporaneity and leaves
behind it
an immense sense of
infinity. The idea expressed is of a flat, indeed homogeneous, vision that
derives from
the compulsive
syndrome of the cyber-environment where everything is at our fingertips, easily
accessible
and ‘ownable’, but
without a conduit of real understanding between us and the object…
Perhaps the real
subject of these portraits is precisely the feeling of emptiness, that
pervasive sentiment that
generates discomfort,
lack of impetus and expressiveness. Mastromatteo’s faces become a metaphor, and
a critic,
of a situation that
generates a lack of intellectuality, whilst the black background of the
photographs seems
increasingly like the
cultural context that endorses any difference of thought. Thus,
"Homogenic" expresses itself
not only as an image
but as an experience of life that is unreservedly contemporary, which opens
a new chapter in the
author's investigation…
Lastly, if on the one
hand "Homegenic” considers the use of photography and its extreme
manipulation as the key
to a world of images
that it subtly grasps and conditions, on the other, by contrast, it boldly influences
the reflection on the
medium and its infinite expressive capabilities.” - Denis Curti*
* Denis Curti is a
photography critic, journalist, curator of photo exhibitions and expert of the
photography market.
He is vice-president
and director of institutional relations of Forma – Centro Internazionale di
Fotografia,
director of the Milan
branch of Contrasto photo agency, and director of the photography and
visual design master
program, created in association with NABA, since 2006.
C.A.M. Galeri / Akaretler
Şair Nedim Cad.
No:25A, Akaretler, İst.
Tel: +90 212 245 79
75