23 Kasım 2013

SANATORIUM Sanat Galerisi – HYPHOLGIE - Grup Sergi / Group Exhibition


  

 François Ronsiaux,
IP United Land / Unutopic Pictures / pole reversal #02, 105x70 cm, C-print on diasec and american box / 2012

HYPHOLGIE 

Küratörler:
François Ronsiaux & Ludovic Bernhardt

Sanatçılar:
Art of failure, Kerem Ozan Bayraktar,
Ludovic Bernhardt,
Erdem Ergaz, Can Ertaş, Yağız Özgen,
Stéfane Perraud, Société Réaliste, François Ronsiaux.

Dorota Kleszcz'in multimedya performansı:

30 Kasım / Nov. 2013, 17:00 pm.

28 Kasım / Nov. – 28 Aralık / Dec. 2013

basın bülteni

Sanatorium’da yılın son sergisi: Hyphologie

Sanatorium’da yılın son sergisi Fransız ve Türkiyeli sanatçıları bir araya getiriyor. 28 Kasım’da açılacak “Hyphologie” başlıklı sergi, sanatçıların günümüze ait toplumsal ve sanatsal bir konuya ilişkin bakış açılarını karşılaştırırken Avrupa içinde ve dışındaki sınırları yok etmeyi deniyor.

Sanatorium’da yılın son sergisi beşi Fransız, dördü Türkiyeli 9 sanatçının işlerini bir araya getiriyor. 28 Kasım- 28 Aralık 2013 tarihleri arasında gerçekleşecek “Hyphologie” başlıklı sergi, gerçekliği “bizim milenyumumuzun ana hasta karakteri” olarak tanımlıyor ve sanatçıların işleri aracılığıyla gerçeklik kavramını sorguluyor.

Ludovic Bernhardt ve François Ronsiaux küratörlüğünde gerçekleşecek sergi; eleştirel, kurgusal veya şiirsel yöntemleri kullanarak insanlığın “soğuk”, büyüsü bozulmuş bir dünyayla, cansız göstergelerle, maddelikten çıkmış resimlerle ve toplumdan kopuk politikalarla yüzleş(eme)me sorununu masaya yatırıyor.

Serginin küratörlerinden Ludovic Bernhardt’a göre “Hyphologie” sergisi, Fransa ve Türkiye’den sanatçıların gösterge ve gerçeklik algılarından yola çıkarak şaşırtıcı ortaklıklar kuruyor ve böylece sınır dediğimiz şey de silinmiş oluyor: “Kurgusal bir kartografi, buz gibi bir şehir manzarası, ülke bayraklarının eleştirel bir şekilde üst üste gelmesi, tıbbi kutulardan oluşan bir diyagram, minimalist bir şiirin ses dalgalarıyla transkripsiyonu, bir fay çizgisinin ışıltılı bir şekilde resmedilmesi, flüoresan tüplerin modellenmesi, sanayi soğukluktaki optik işaretler, hijyenik mekansal içerikli bir resim... Burada sunulan eserler alt üst olmuş, bir nevi semiyotik, duygusal ve sosyal sistem tarafından soğutulmuş gerçekle ilişkiye dair eleştirel bir sorgulama için birer araç gibi konumlanıyorlar. Sanatçılar için göstergenin ve gerçeğin aseptik hale gelmesinin -biraz da tefekkürle- irdelenmesi ve teşhis edilmesi söz konusu olduğunda, Avrupa içinde ve dışındaki sınırları yok etmeyi deniyor.”

Fransa ve Türkiye’den sanatçılar bir arada

Sergide Türkiye’den disiplinlerarası sanatsal üretimleriyle dikkat çeken genç sanatçı Kerem Ozan Bayraktar, insanların teknolojik çağa adaptasyonuna ve metafizik olaylar karşısındaki inançlarını sorgulamaya odaklanan resimleriyle bildiğimiz Erdem Ergaz, çalışmalarında endüstriyel formları bir araya getiren sanatçı Can Ertaş, ilk kişisel sergisi “C://Still_Life”ta kullandığı hiperrealist ve üç boyutlu simülasyon tekniğiyle dikkat çeken Yağız Özgen; Fransa’dan ise, çalışmaları New York Times'da övgüyle karşılanan Paris merkezli kooperatif Société Réaliste, iki yıl önce yine Sanatorium’da açılan “Haritalar” sergisiyle kartografik ve politik temsilleri büyük ilgi gören Ludovic Bernhardt, multimedya enstelasyonları ile elektronik ses üretimleriyle dikkat çeken Art of failure, ışık enstalasyonları ve harita temsilleri ile bilinen Stéfane Perraud ve katastrofik hayal gücünü yansıtan kurgusal fotoğraflarıyla François Ronsiaux’un işleri yer alacak.

press release

François Ronsiaux,
 IP United Land / Unutopic Pictures / pole reversal #02, 
105x70 cm, C-print on diasec and american box / 2012

Hyphologie

Curators:

Ludovic Bernhardt & François Ronsiaux

Artists:

Art of failure, Kerem Ozan Bayraktar,
Ludovic Bernhardt,
Erdem Ergaz, Can Ertaş, Yağız Özgen,
Stéfane Perraud, Société Réaliste, François Ronsiaux.

Multimedia performance by Dorota Kleszcz on November 30, 2013.

November 28 – December 28, 2013

Sanatorium presents Hyphologie, a curated group exhibition featuring work by five French and four Turkish artists, running from November 28 to December 28. Co-curated by Ludovic Bernhardt and François Ronsiaux, Hyphologie takes a critical approach towards the disrupted relationship between object and signifier in contemporary society and is an attempt by the curators to break down borders both internal and external to Europe.

As such, the works on view include a fictional map, a sterile white space, frozen international urban landscapes, national flags superposed against a monochrome background, a representation of fault lines in the earth, fluorescent lights, the packaging of medical supplies and a representation of a flat earth.

Internationally acclaimed French artists are presented alongside some of the most exciting young talent in Turkey for an international exhibition whose scope reaches across a continent, and from the challenges of our present into the future of our shared semiotics. Work by several important Turkish and French artists will be presented in the exhibition. These include: Kerem Ozan Bayraktar, who has garnered attention through his multidisciplinary art production; Erdem Ergaz who is known for his paintings questioning people’s adaptation to our technological age and their beliefs as opposed to metaphysical concepts; Can Ertaş who brings together various industrial forms in his works; Yağız Özgen whose use of hyperrealist and 3D simulation techniques has drawn significant attention since his first personal exhibition called ‘C://Still Life’; and from France, Société Réaliste, a Paris based cooperative art group whose works have recently been reviewed with compliments in New York Times; Ludovic Bernhardt who has been celebrated for the cartographic and political renderings in his exhibition ‘Maps'; Art of failure with their multimedia installations and electronic sound productions, Stéfane Perraud with his light installations and map representations, and François Ronsiaux whose conceptual photography reflects his catastrophic imagination.  

Hyphologie is a concept used by Roland Barthes. Hypho means ‘spider’s web’, and the term is used in linguistic studies to denote the act of questioning relationships between text and sign.

SANATORIUM  Sanat Galerisi

Asmalı Mescit Mah. Asmalı Mescit Cad. No:32/A Beyoğlu İstanbul

Tel.: +90 212 293 67 17




Hiç yorum yok :