HALE GÜNGÖR
OPPENHEIMER
Yedek Parça
1 – 31 Mart
2013
Sergi, 7 Nisan Pazar gününe kadar uzatıldı
basın bülteni
Hale Güngör
Oppenheimer Pg Art Gallery’deki ilk kişisel sergisi ‘Yedek Parça’ ile 1 – 31
Mart tarihleri arasında sanatseverlerle buluşuyor.
Yaşamının
neredeyse yarısını anavatanından uzakta, anadilini konuşmadan ve ‘yabancı’
statüsünü taşıyarak geçirmiş olan Hale Güngör Oppenheimer’ın işlerinde, aidiyet
veya yabancılaşmanın yanısıra bir yuvanın nasıl yeniden kurulabileceğine dair
sorular su yüzüne çıkıyor. Sanatçının
kolajları, huzursuzluk ve rahatlık hislerini kültürel bir çerçevede
sorgularken, göçmenlik olgusunu kolajın kendisiyle örtüştürüyor. Güngör Oppenheimer,
kolajı sadece bir malzeme olarak değil, parçalanmış ve zaman zaman absürd bir
hal alan bilinçaltının bir ürünü olarak sunuyor.
Sanatçı ve
yazar Svetlana Boym’un dediği gibi, “Terk edilen ev ve uzakta kurulan ev bazen
kabul etmek istediğimizden daha fazla ortak noktaya sahiptir. Bir göçmenin
şiddetle koruduğu evinden uzaktaki seyyar ev, onun kültürel anavatanının izini
muhafaza eder.“ Göçmenin yeniden yaratılmış konutu uzakta kurulmuş bir evden ve
uzun süredir hayal ve idealize edilerek zihinde başkalaştırılmış olan
anavatanından farklı olan yeni birşeye dönüşmüştür. O artık iki ütopyanın
bileşmiş tek halidir.
‘Yedek
Parça’da görülebilecek yeni işlerinde Hale Güngör Oppenheimer, tuvalin ham
halini açıkta bırakarak boşluğu ve henüz inşa edilmemiş olanı, çalışmalarının
temel bir ögesi haline getiriyor.
1981’de
Adana’da doğan Hale Güngör Oppenheimer, çocukluğunun büyük kısmını İsviçre’nin
küçük bir kasabasında geçirdikten sonra 1989’da İstanbul’a döndü. 2004 yılında
Parsons School of Design Paris’ten, 2009 yılında Pratt Institute New York’tan
güzel sanatlar ve resim diplomalarıyla mezun oldu. Sanatçı, yaşamını ve
çalışmalarını 2010 yılında taşındığı Stockholm’de sürdürüyor.
press
release
Pg Art
Gallery is proud to present a solo show, ‘Spare parts’ by Hale Güngör Oppenheimer
on March 1 - 31.
Having
spent about half of her lifetime outside her home country, not speaking her
mother tongue, and holding the status of ‘the foreigner’, the questioning of
belonging versus alienation, as well as the concern of how to reconstitute a
home have come to surface in Hale Güngör Oppenheimer’s works. The artist’s
collages put disturbance and ease into question through a cultural framework,
while relating the collage technique itself to the phenomenon of migration. Güngör
Oppenheimer uses collage not only as a medium, but also as a product of the
scattered and, at times, absurd subconscious.
As artist
and author Svetlana Boym said: “The home that one leaves and the home away from
home that one creates sometimes have more in common than one would like to
admit. A portable home away from home, which an immigrant ferociously guards,
preserves an imprint of his or her cultural motherland.” The migrant’s
re-created dwelling has become something new: something more than just a home
away from home and something more than the motherland, which has long been
visualized, idealized, and thus, altered in the mind. It is now a hybrid of two
utopias in one.
In her
latest paintings to be seen in ‘Spare Parts’, Hale Güngör Oppenheimer turns
void and that which is not yet constructed into essential elements of the works
by exposing raw parts of the canvas.
Born in
1981 in Adana, Hale Güngör Oppenheimer spent the majority of her childhood in a
small town in Switzerland before moving back to Istanbul in 1989. She studied
fine arts at Parsons School of Design in Paris (2004) and painting at Pratt
Institute in New York (2009). In 2010, she relocated to Stockholm, where she
currently continues to live and work.
PG ART Gallery
Boğazkesen Cd. No: 76/B Tophane İstanbul
Tel.: +90 212 252 80 00