3 Eylül 2013

Galeri ZILBERMAN – ŞÜKRAN MORAL & VALIE EXPORT - Despair & Metanoia

VALIE EXPORT
Justizpalast #4, 1982
Körperkonfiguration / Body Configuration series
Siyah Beyaz Fotoğraf / B&W Photograph
124.5 x 184.5 cm, Unique
Signed verso


ŞÜKRAN MORAL ve VALIE EXPORT

Despair & Metanoia

12/09/2013 - 26/10/2013

basın bülteni

20 yılı aşkın süredir, Şükran Moral ve VALIE EXPORT performans sanatının tanimini bizim icin şekillendirmiştir. Her ikisi de alışılmadık işler üretse de (feminist ve aktivist stratejilerden oluşan bir karışım) bugüne kadar hiç tanışmamışlardı. Bu iki sanatçının çalışmaları, sanatsal soylemlerini öne çıkarmak ve işledikleri konuların evrenselliğini vurgulamak amacıyla curate edilmis bir ortak sunumla ilk kez birlikte sergilenecek.

Şükran Moral kariyerinin başından beri cinsiyet konusunu işlemektedir. Sanatçı, Türk toplumunda kadınlık ve kadının rolü konusunda yerleşmiş kabulleri sorgulamaktan hiçbir zaman çekinmeyen, cinselliği konusunda özgüvenli bir kadın olarak tanınmıştır. Moral'ın tartışmalı performansları ve yıkıcı stratejileri hetero-kuralcı toplumsal baskıya birer meydan okumadır. En iyi bilinen performanslarından “Hammam”da (1997) sanatçı, erkeklere ayrılmış bir hamamda kadınlara ait bir alanı geri kazanmaktadır. Bir diğer ünlü performansı “Bordello”da (1997) ise Moral bir genelevdedir ve otomatik olarak fahişe zannedilmiştir. Her iki çalışma da sosyal önyargıyı, cinsiyet streotiplerini ve cinsel hoşgörüsüzlüğü eleştirme amacı taşır.




press release

For more than 20 years, Sukran Moral and VALIE EXPORT have shaped our definition of performance art. Although both artists have been creating unconventional works, an amalgam of feminist and activist strategies, they had never met in the course of their careers; this is the first time their work is being shown together, in a curated juxtaposition that aims to underline their artistic tropes and to highlight the universality of their subject matter.

Sukran Moral has been dealing with gender issues from the beginning of her career. The artist has always come across as a sexually confident woman, who is not afraid to question established assumptions about femininity and the role of women in Turkish society. Moral’s controversial performances and subversive strategies are a challenge to hetero-normative societal pressure. Two of her most celebrated performance works are “Hammam” (1997) in which the artist reclaims the feminine space in a Turkish bath reserved for men, and “Bordello” (1997) in which Sukran Moral is in a brothel and is therefore automatically assumed to be a whore. Both works aim to castigate social prejudice, gender stereotypes and sexual intolerance.




Galeri ZİLBERMAN

Istiklal Cad. Misir Apt. No:163 K.3 D.10
Beyoglu / Istanbul, Turkey

Tel: +90 212 251 12 14





Çalışma saatleri: Salı-Cuma: 10:00-19:30 Cumartesi: 12:00-19:00