23 Kasım 2011

SCHNEIDERTEMPEL Sanat Galerisi - SEVCAN ÇERKEZ - Ödüm Koptu



SEVCAN ÇERKEZ

ÖDÜM KOPTU! 

16-30 Kasım 2011

basın bülteni

ÖDÜM  KOPTU!!!

Kıbrıslı seramik heykel sanatçısı,“İngiliz Milletler Topluluğu” tarafından verilen,
“Commonwealth 2009” ödüllü Sevcan Çerkez’in Türkiye’deki ilk Sergisi

İnsanoğlu  yüzyıllar boyunca hayatında çok önemli yer tutan ‘korku’ duygusunun etkisi altında kaldığında, 
güçlü bir refleksle korkudan korunmanın çeşitli yollarını da aramıştır.

Bahçe ve tarla korkulukları insanların ürünlerini korumak amacıyla 
dünyanın hemen her köşesinde  çokca kullanılan bir araçtır. 
Korkuluklarla ilgili  yine pek çok hikaye ve tema sanat yapıtlarında işlenegelmiştir.

Sanatçı Ödüm Koptu serisi için;
“ Benim yarattığım heykeller korkmaya karşı dikilen korkulukların
 insanlara vereceği mesajlarla hayata geçtiler. 
Aslında onlar da kendi iç dünyalarında korktukları konularla baş etmeye çalışıp,
 bunların tam tersi olan duygularla isyanlarını bağlı kaldıkları yerlerden bizlere ulaştırma çabasındalar..
 “Ödüm Koptu!” sergisinde, içimizdeki bazı korkuları heykellerimle izleyicilere buluşturmayı 
ve iç dünyalarına daha eğlenceli bakmalarını sağlamayı amaçlıyorum...” diyor.






SCHNEIDERTEMPEL Sanat Merkezi

Bankalar Cad. Felek Sk. No:1 Karaköy /İstanbul




Sergi ziyaret: Hafta içi her gün 10:30 – 17:00; Cumartesi: Kapalı; Pazar: 12:00-16:00