11 Aralık 2014

BAKRAÇ Sanat Galerisi – HAYRETTİN SÖNMEZ – Resim Sergisi



HAYRETTİN  SÖNMEZ

Resim Sergisi

13 Aralık 2014 – 2 Ocak 2015

basın bülteni

1954 yılında Gümüşhane`nin Şiran Kasabası`nda doğan Hayrettin Sönmez, 1977`de Gazi Eğitim
Resim Bölümü`nden mezun oldu. Bolu ve Amasya`daki vazifelerinden sonra, 1987`den beri Kabataş
Erkek Lisesi`nde sanat eğitimciliği görevini sürdürmüştür. Resmi görevlerini bıraktıktan sonra
Tarabya`daki kendi atölyesinde çalışmalarına devam etmektedir.
Ağırlıklı olarak bir "peyzaj" ressamı şeklinde tanımlayabileceğimiz Hayrettin Sönmez, sergilerinde
çokça doğa resimlerine yer veriyor. Her zaman tuallerine aktarmasalar bile ressamları
heyecanlandıran doğa, günümüzde de resmin sevilen, aranan konusu olma özelliğini sürdürüyor.
Özlemlerimizin bu yönelimde büyük etkisi olduğu söylenebilir. Çağdaş sanat gelişmeleri ve yeni
yönelişlerin yanı sıra "peyzaj", eski ustaların çalışmaları doğrultusunda olmakla birlikte, her ressamın
kendine has yorumuyla yoluna devam etmektedir. Sönmez, kendi resmini şöyle anlatıyor.

"Büyük çoğunluk resim sanatını göze hoş gelen biçimler yaratma gayreti olarak tanımlar; ben de bu
gayret içindeyim. Doğa zaten güzeldir; önemli olan görmektir. Ben gördüğümü zannediyorum; bu
yüzden doğayı yorumluyorum, çünkü doğa yorumun kendisidir. Sanatçının yorumu ise rengi, görüp
seçtiği ve çalıştığı kompozisyonu ve tekniğidir. Resim hissetmektir benim için ve doğaldır ki konularımı
oluşturan objelerle aramdaki duygu alışverişidir... Gökyüzünü, güneşi, ağacı, taşı, toprağı, ismini
kimsenin bilmediği otları, çiçekleri, dikenleri seviyorum, sevdiğim şeyi yapıyorum. İzleyenlerimin de
hissetmesini ve yaşamasını istiyorum resimlerimde. Doğa vazgeçilmezdir benim için ve dilerim doğa
tüketilmezdir..."

Yurt içinde ve dışında pek çok koleksiyonda yapıtı bulunan ressamımız 30`un üzerinde kişisel serginin
yanında bir çok da karma sergiye katılmıştır. Sanatçı ayrıca İstinye`deki atölyesinde yetişkinlere
yağlıboya, suluboya ve desen (karakalem) resim dersleri vermektedir.

BAKRAÇ  Sanat Galerisi

Sinan Ercan Sk. 38 Öztor Sitesi B Blok, Kozyatağı – İstanbul

Tel.& Fax: +90 216 410 91 97