Karma Sergi
Rasim Aksan,
Francesko Albano,
Hussein Chalayan, Kendell
Geers, İdil İlkin, Arık Levy,
Serkan Özkaya, Seza
Paker,
Arslan Sükan, Ali
Emir Tapan, Ayça Telgeren,
Elif Uras, Viron Erol
Vert
27 Haziran – 26 Temmuz
2014
basın bülteni
Galerist, çizgi
algısı ve kullanımındaki farklılıkları inceleyen ‘En Yakın Mesafe’ başlıklı
karma sergiye
27 Haziran- 26 Temmuz
2014 tarihleri arasında ev sahipliği yapıyor. Çizgi; kompozisyon, taslak ve
tasarımların temeli,
görsel düşüncenin tüm zaman ve coğrafyalarda kullanılan anadilidir.
Sanatçıların
yaratım süreçlerinde
değişik şekillerde kullanılan ve malzemelerle çeşitlenen çizgi; izleyiciler
için de,
sanatçının üretimini
anlamak için en direk, çıplak ve samimi form olmuştur. Sergide yer alan sanatçılar
desen, resim, video
ve heykel aracılığıyla çizgiye farklı yaklaşımlarını ortaya koyarlar.
Sanat tarihinde en
çok ele alınan, ‘Mona Lisa’ ve ‘Meryem ve Çocuk Isa’ gibi imgeleri kağıt
üzerine
tükenmez kalemle
yeniden yorumlayan Serkan Özkaya, en değerli kültürel ikonları en yalın haliyle
işler. Rönesans
resmindeki perspektif kullanımı ve rasyonel düşünce yapısına göndermeler içeren
Kendell Geers’ın
‘Kaçış Çizgisi’ başlıklı resimleri, diretilen sınırların ötesinde başka
boyutların
varlığına işaret ederken, Seza Paker’in ‘Tu as l'air d'une Télé
Assise sur un Frigo’,
başlıklı serisi dil ve düşüncenin dayatttığı
sınırları sorgular.
Darbe ve vahşetin bir
nevi samimiyet biçimi olduğu bir dünya kurgulayan Ali Emir Tapan, zihin
haritasını aynalar
üzerine asitle kazır. İdil İlkin’in videosunda, sanatçının içsel yolculuğu
plansızca
suya attığı mürekkep
damlalarında şekil bulur. İlkin’in formlarındaki bu akışkanlık, Viron Erol
Vert’in,
çiçeklerin çıplak
insan bedenlerine dönüştüğü, kağıt üzerine suluboya desenlerinde de görülür.
Hussein Chalayan
‘Airmail Dress’ (Mektup Elbise) adlı eserinde ise, bir elbisenin formunu eskiz
yaparak
tasarlamaktansa, hazır nesne kullanarak yaratır.
Arik Levy, ‘Iris’
başlıklı serisinde, aynı hareketi tekrarlayarak katmanladığı çizgilerden
geometrik temel
formlara ulaşır. Elif
Uras’ın farklı malzemeler ile ürettiği eserlerinde çizgi, modernite ve gelenek
arasındaki çatışmayı
ele alır. Arslan Sükan’ın ‘Shifted Memories’ eserindeki çizgiler ise iki
boyutlu bir
yüzeyde üçüncü
boyutun ilüzyonunu yaratır. Rasim Aksan detaycı bakışını doğadaki çizgi formuna
odaklarken, Ayça Telgeren ek bir malzeme kullanmaksızın,
kağıtları kesim tekniğiyle şekillendirerek
grafik bir dünyanın
kapılarını aralar.
GALERİST Tepebaşı
Meşrutiyet Cad.
No:67K:1, Beyoğlu
Tel: +90 212 252 1896