"Mother
Nature", 2013
Pleksiglas ve PVC
üzerine akrilik ve rezin // Acrylic and resin on PVC and plexiglass
SERKAN ADIN
AnonymoX
26 Aralık 2013 – 25 Ocak
2014
basın bülteni
x-ist 26 Aralık 2013 – 25 Ocak 2014 tarihleri arasında
Serkan Adın’ın “AnonymoX” adlı sergisini ağırlıyor. Serginin, Burcu Pelvanoğlu
tarafından yazılmış katalog metni aşağıda yer almaktadır.
Serkan Adın’ın “Anlık İleti (2005)”, “Farklı Kaydet (2007)”,
“E-doll (2008)” ve “Oyunbozan (2011)” sergileri gibi, bu son sergisindeki
çalışmalarının da odak noktasını kadın oluşturuyor. Dolayısıyla bu seri,
Adın’ın son sekiz yıllık üretimiyle tutarlı ve bu üretimin yavaş yavaş
geçirdiği dönüşümü de bir anlamda gözler önüne sermiş oluyor.
Serkan Adın, 2005 yılındaki “Anlık İleti” sergisinde,
dijital müdahalelerle oluşturduğu fotoğrafları ağaç baskı tekniğiyle kağıt
yüzeyine aktarmış, geleneksel yöntemlerle teknolojik yöntemleri birlikte
kullanarak bir biçim dili oluşturmuştu. 2007 yılındaki “Farklı Kaydet”
sergisininin isminde de Adın’ın kullandığı bu dijital yöntemi vurgulama isteği
görülüyordu. Sergi kataloğu için yazdığı yazıda Aysun Oran, Adın’ın
resimlerinde figürün yüzeye, yüzeyin figüre sinsice akarak karışmasından
bahsediyor ve şöyle diyordu: “Ancak bu mekânsızlığın taşındığı özgür alana
karşın, ısrarla kullanılan ‘ten’in rengi ile, kadın imgesi, kendisiyle iç içe
geçmiş vücut, beden ve dolayısıyla erotizm fikrini uyandırarak her izleyici
için en azından aynı başlangıç noktasından hareketle resmi değerlendirmeye
koşulluyor. Bu biçimsel donanım sayesinde izleyicide var olan bir öykü ‘farklı
kayıt’ altında irdeletilmeye çalışılıyor. Kadın figürünün aidiyeti, bildik
imgesel çağrışımları, alışılmış duygusal yağmalamaları, kadın formuna
raptedilmiş anlamları sorgulatılırken, figürün oturtulduğu bir zemin ya da
platform kullanılarak kadın figürü nesneleştirilmeye çalışılıyor.”
Sekemesek, Tuval
üzerine akrilik, 230 x 125 cm, 2011
SERKAN ADIN
AnonymoX
Dec. 26, ‘13 – Jan. 25,
2014
press release
x-ist is hosting Serkan Adın’s solo exhibition titled
“AnonymoX” between 26 December 2013 – 25 January 2014. Below is Burcu
Pelvanoğlu's text on the show.
As it was in his previous exhibitions “Instant Message
(2005)”, “Save as (2007)”, “E-doll (2008)”, and “Killjoy (2011)”, the focal
point of the latest exhibition of Serkan Adın is also female. Thus, this series
is consistent with his last eight years of production and, in a sense, displays
the gradual transformation of it.
For his exhibition titled “Instant Message”, Serkan Adın had
transformed the photographs, which had been created through digital
manipulation, on paper using woodcut printmaking and generated a language of
shapes using both traditional and technological mediums. From the title of his
exhibition “Save as” from 2007, Adın’s wish to emphasize this digital technique
could easily be noticed. In her essay written for the exhibition catalogue, Aysun
Oran was talking about how surface and figure were leaking into each other
sneakingly and mingling together: “However, besides this free sphere to where
spacelessness is carried, by awakening the ideas of flesh that is intertwined
with itself, the body and therefore eroticism, the color of ‘skin’ -which is
used persistently- and the image of woman condition every viewer to evaluate
the picture at least from the same starting point. With the help of this
stylistic equipment, a story, which is already existent in the viewer’s mind,
is being tried to be examined under “Save as”. While the belonging of female
figure makes one to question the well-known imaginary associations, habituated
emotional depredations, and meanings attached to female form, using a ground or
platform where the figure was made stand, the female figure is being
materialized.”
X-IST Sanat Galerisi
Abdi Ipekçi Cad., Kasikçioglu Apt. No:42 D.2, Nisantasi /
Istanbul
Tel: +90 212 291 77 84