Janet Bellotto
Transcribing the Impermeable Wall
(Geçirimsiz Duvarın Suretini Çıkarma), 2013
Akrilik Üzerine UV Dijital Baskı
100x75 cm, Ed. 3
JANET BELLOTTO
Residuals of Gravity
(Yerçekimi Kalıntıları)
2 Kasım 2013 – 4 Ocak
2014
CDA Projects, Janet Bellotto’nun yeni ve varolan bir seri
çalışmasından oluşan “Yerçekimi Kalıntıları | Residuals of Gravity” adlı
sergisini sunmaktan mutluluk duyar: Serginin açılışı 1 Kasım’da, sanatçının da
katılımı ile yapılacaktır.
Janet Belletto’nun bu sergideki sanat çalışmaları,
kaçınılmaz bir afetin kıyısında oluşa veya afet sonrasına tanıklık eden sakin
andaki anlatıları yakalamaktadır. “Enfüzyonlar ve İmkansız Şeyler | Infusions
and Impossible Things” başlıklı seride, evcimen iç mekanlar ve yan yana
yerleştirilmiş nesneler, ateş veya su tarafından yutulmanın kıyısındaki sakin
bir an’ı sunmaktadır.
Bellotto’nun sanal alemden görüntüler toplama süreci, diğer
bulunmuş ve çekilmiş fotoğraflarla birlikte, serginin içindeki anlatı örgüsünü
oluşturmaktadır.. Bu çalışmalar bütünü, hem bir çevrim içi medya kanalları
karışımı, kişisel tarih ve diğer seyahatler aracılığı ile bulunmuş
hikayelerden, hem de bunların hafızada birbirine geçerek aslında (daha önce)
olmadıkları bir şey haline gelişlerinden ilham almaktadır. Bellotto,
görüntülerin hafızayı nasıl tetikleyebileceği ve ‘hergün’ün hayali ve sarsıcı
gerçekleri arasındaki salınımları ile ilgilenmektedir.
Sergideki yeni çalışmalar, İtalya’da, Carnia dağlarında yer
alan “Castelmonte Tapınağı”nda bulunmuş olan rölik (eski eser) görüntülerinden
ilham almıştır. Teneke üzerine boyanmış rölikler, çok sayıda “ölüme yakın
deneyim” rivayetini arşivlemektedir. Bu “afetin kenarında” oluşla ilgili
rivayetlerden ilham alan anlatılar sergiye taşınmış ve bir resimli posta kartından
çok daha ötesini ifade eden birer teneke kutu içerisine kapsüllenmişlerdir.
Onlar, gerek bir felaketin eşiğinde, gerek sonrasındaki sükunette olsun, her
şekilde yaşamın kıyısında oluşa dair bir koleksiyonu muhafaza eder ve bir umut,
uyarılar ve katartik rezonans kaynağı olur.
İçinde bir kulenin belirdiği bir video yerleştirmesi,
kuleler hakkında bilinen o trajik anlatılarla şekillendirilmiştir. Bu anlatılar,
tarih boyunca olarak denizciler için bir kılavuz ışığı olarak kullanılagelen
deniz fenerini temel alarak, görüş açısının ve kaçınılmaz trajedinin kıyısı
üstünde yoğunlaşırlar.
WAVE yerleştirmesi, İsviçre, Avusturya ve İtalya sınırındaki
insan yapımı bir göl olan Resia Gölü’ndeki eski bir şehirden kalan bir 14.
yüzyıl kulesinin başaşağı bir fotoğrafik görüntüsünü sunmaktadır. Şehir, enerji
için bir baraj inşa etmek amacıyla su altında bırakılmıştır. Videolar ve ışık,
alanı, başaşağı elektrik direklerinin ve uyduların lentiküler fotoğrafları ile
suyun içine batırır. Lentiküler, göz kırpan posta kartlarında kullanılan
tekniktir. Bir izleyici fotoğrafların önünden geçerken, görüntüler değişir ve
tıpkı bir anahtar deliği gibi, başka bir boyutu su yüzüne çıkarır. “Buoyancy |
Batmazlık” başlıklı video, çalışmayı daha da ileriye, bir yüzme / suyun
üzerinde kalma haline sürükleyerek, ne yukarı ne de aşağı doğru olan, ama
beliren ve kaybolan anları yankılatan alanı sorgular.
Janet Bellotto, zamanını Dubai’de ders vermek için bölen,
Toronta’dan bir sanatçıdır. Bellotto’nun sanat çalışmaları, heykel,
yerleştirme, fotoğrafçılık, video ve performansı kapsamaktadır.
Çalışmalarının arasından sular akar; okyanuslar ve dalgalar,
daldırma ve yansımalar, akışkan olan ve suyla ilgili ara haller......
Yerleştirmeleri, illüzyon ile yıkıcı bir gerçeklik arasında oynayan baştan
çıkarıcı anlatıları örerken parıldar ve ışık saçar. Çalışmaları, küratörlüğü ve
yazmayı da kapsar ve kültürel mübadeleyi teşvik eden projeler ile uğraşır.
Çalışmaları, çeşitli kollektif, grup sergilerinde ve
kişisel sergilerde, Beijing, Dubai, İstanbul, New York,
Mexico City ve Venedik’te gösterilmiştir. Son zamanlardaki başlıca sergileri
arasında; 2013’te, DeLuca Fine Art Gallery, Toronto’da “The Four Horsemen of
the Apocalypse” (Kıyametin Dört Atlısı); 2012’de, Red Head Gallery, Toronto’da
“Nile Blue” (Nil Mavisi) ve Harvey Nichols, Dubai’de “Aquatica”; 2011’de CDA
Projects, İstanbul’da “Untitled Original” ve 2010’da 12nci Kahire Bienali,
Mısır ve Stratford Gallery, Stratford’da “Drowning Ophelia” (Boğulan Ophelia)
yer almaktadır.
Sergiye bir katalog eşlik etmektedir.
CDA-PROJECTS
Istiklal
Cad. Mısır Apt. No: 163 K:1 D:5
Beyoğlu /
Istanbul / Turkey
Tel: +90
212 251 12 14