Justizpalast #4, 1982
Körperkonfiguration / Body
Configuration series
Siyah Beyaz Fotoğraf / B&W
Photograph
124.5 x 184.5 cm, Unique
Signed verso
ŞÜKRAN MORAL ve VALIE
EXPORT
Despair &
Metanoia
12/09/2013 -
26/10/2013
basın bülteni
20 yılı aşkın süredir, Şükran Moral ve VALIE EXPORT
performans sanatının tanimini bizim icin şekillendirmiştir. Her ikisi de
alışılmadık işler üretse de (feminist ve aktivist stratejilerden oluşan bir
karışım) bugüne kadar hiç tanışmamışlardı. Bu iki sanatçının çalışmaları,
sanatsal soylemlerini öne çıkarmak ve işledikleri konuların evrenselliğini
vurgulamak amacıyla curate edilmis bir ortak sunumla ilk kez birlikte
sergilenecek.
Şükran Moral kariyerinin başından beri cinsiyet konusunu
işlemektedir. Sanatçı, Türk toplumunda kadınlık ve kadının rolü konusunda
yerleşmiş kabulleri sorgulamaktan hiçbir zaman çekinmeyen, cinselliği konusunda
özgüvenli bir kadın olarak tanınmıştır. Moral'ın tartışmalı performansları ve
yıkıcı stratejileri hetero-kuralcı toplumsal baskıya birer meydan okumadır. En
iyi bilinen performanslarından “Hammam”da (1997) sanatçı, erkeklere ayrılmış
bir hamamda kadınlara ait bir alanı geri kazanmaktadır. Bir diğer ünlü
performansı “Bordello”da (1997) ise Moral bir genelevdedir ve otomatik olarak
fahişe zannedilmiştir. Her iki çalışma da sosyal önyargıyı, cinsiyet
streotiplerini ve cinsel hoşgörüsüzlüğü eleştirme amacı taşır.
press release
For more than 20 years, Sukran Moral and VALIE EXPORT have
shaped our definition of performance art. Although both artists have been
creating unconventional works, an amalgam of feminist and activist strategies,
they had never met in the course of their careers; this is the first time their
work is being shown together, in a curated juxtaposition that aims to underline
their artistic tropes and to highlight the universality of their subject
matter.
Sukran Moral has been dealing with gender issues from the
beginning of her career. The artist has always come across as a sexually
confident woman, who is not afraid to question established assumptions about
femininity and the role of women in Turkish society. Moral’s controversial
performances and subversive strategies are a challenge to hetero-normative
societal pressure. Two of her most celebrated performance works are “Hammam”
(1997) in which the artist reclaims the feminine space in a Turkish bath
reserved for men, and “Bordello” (1997) in which Sukran Moral is in a brothel
and is therefore automatically assumed to be a whore. Both works aim to
castigate social prejudice, gender stereotypes and sexual intolerance.
Galeri ZİLBERMAN
Istiklal Cad. Misir Apt. No:163 K.3 D.10
Beyoglu / Istanbul, Turkey
Tel: +90 212 251 12 14
Çalışma saatleri: Salı-Cuma: 10:00-19:30 Cumartesi:
12:00-19:00