ANLAMLANAN BEDENLER
Basel Abbas and
Ruanne Abou-Rahme
Jumana Emil Abboud
Bashar Alhroub
Mustafa al Hallaj
Jeremy Hutchison
Jawad al Malhi
Olivia Plender
küratör Rebecca Heald
SERGİ
05 Ekim (saat 11:00) - 16 Kasım .2013
KOKTEYL
05 Ekim Cumartesi 17:00 - 20:00
basın bülteni
Galeri Manâ, 4 Ekim – 16 Kasım 2013 tarihleri arasında
Rebecca Heald küratörlüğünde düzenlenen Anlamlanan Bedenler adlı sergiye ev
sahipliği yapacak. Delfina Foundation, Londra işbirliğinde gerçekleştirilen
sergide Basel Abbas ve Ruanne Abou-Rahme, Jumana Emil Abboud, Bashar Alhroub, Mustafa
al Hallaj, Jeremy Hutchison, Jawad al Malhi ve Olivia Plender’in yapıtları yer
alıyor.
Siyasi düşüncede kilit bir metafor olan “Politik Beden”
terimi yüzyıllar boyunca iktidar örgütlenmesini insan bedenine benzetmek için
kullanıldı. Bu düşüncenin en ünlü görsel temsillerinden biri olan Thomas
Hobbes’un “Leviathan” adlı eserinin kapağında, düşünürün mutlakiyetçiliğe olan
inancının doğrudan bir ifadesi olarak birçok insan bedeninden oluşan tek bir
hükümdar bedeni yer alır. Yüzlerce yıl
sonra birçok bedenden oluşan tek bir beden olarak ulus düşüncesi ve ideali bir
yandan siyasi retorikte sık başvurulan bir metafor olmaya devam ederken, diğer
yandan güncel eleştirel düşünce tarafından bir politik ve toplumsal mücadele
kaynağı olarak ele alınmaktadır.
Başlığını Judith Butler’ın 1993 tarihli aynı adlı kitabından
alan Anlamlanan Bedenler (Bodies That Matter), çağımızın en yüklü siyasi
laboratuvarlarından biri olan Filistin’de beden ve iktidar yapıları üzerine
düşünmekte olan sanatçıları bir araya getiriyor.
Anlamlanan Bedenler (Bodies That Matter), çıkış noktasını
kürator Rebecca Heald’ın bağımsız araştırmasından ve Delfina Foundation
önderliğinde ArtSchool Palestine ve ICA (The Institute of Contemporary Art,
Londra) ortaklığı ile Ingilitere ve Filistin’de kimlik, tarih ve mekan
etrafındaki güncel konular üzerine çalışan sanatçıların yapıtlarını sunmuş olan
Points of Departure (Çıkış Noktaları) sergisinden alıyor.
Bağımsız bir küratör ve sanat danışmanı olan Rebecca Heald
yakın dönemde Londra’da ICA’de yer alan Points of Departure (Çıkış Noktaları)
sergisinin yanı sıra Art on the Underground projesinin küratörlüğünü
üstlenmiştir. 2009-2013 yılları arasında Ingiltere’de genç sanatçılarla çalışan
New Contemporaries’in direktörü olan Heald, Sadie Coles HQ, Tate Britain ve
Hayward Gallery’nin küratoryal ve eğitim departmanlarında çalışmıştır. Galeri
kariyerinin öncesinde ise telegraph.co.uk’de sanat editörlüğü yapmıştır.
Delfina Foundation, konuk sanatcı programları, ortaklıklar
ve kamusal programlar aracılığıyla geniş Ortadoğu ve Kuzey Afrika odaklı sanatsal işbirlikleri ve yeni yaratıcı
pratikler geliştirmeyi amaçlayan Londra merkezli bağımsız, kar amacı gütmeyen
bir vakıftır.
Galeri Manâ, Tophane’de 19. yüzyıldan kalma bir değirmen
binasında, 400 metrekarelik bir alanda yer alıyor. Mehveş Arıburnu tarafından
2011’de kurulan galeri, sergi programı, özel etkinlikleri ve yayıncılığı ile
galeri kimliğinin ve kurumsal rolünün sınırlarını araştırmayı hedefliyor.
Kapsayıcı bir yaklaşımla disiplinlerarası bir diyaloğa ortam sağlamayı
amaçlayan Galeri Manâ, kullandıkları mecraların sınırlarını ilerleterek yeni
eşikler oluşturan ve günümüz çağdaş sanatında özgün bir dil ve öncü bir duruşu
temsil eden sanatçılarla çalışıyor.
BODIES THAT MATTER
Basel Abbas and
Ruanne Abou-Rahme
Jumana Emil Abboud
Bashar Alhroub
Mustafa al Hallaj
Jeremy Hutchison
Jawad al Malhi
Olivia Plender
curated by Rebecca
Heald
EXHIBITION
Oct. 05 (11:00 am.) - Nov.16, 2013
COCKTAIL
Oct. 05, Saturday, 17:00 - 20:00
press release
Galeri Manâ is delighted to present Bodies That Matter, a
group exhibition in collaboration with Delfina Foundation and curated by
Rebecca Heald between the dates October 4 – November 16 2013, presenting works
by Basel Abbas and Ruanne Abou-Rahme, Jumana Emil Abboud, Bashar Alhroub,
Mustafa al Hallaj, Jeremy Hutchison, Jawad al Malhi, Olivia Plender.
The term “body politic” is a key metaphor in political
thought and for centuries has been used it to liken the State to the human
body. In visual terms, one of the most famous representations of this idea is
the cover of Thomas Hobbes' “Leviathan” in which the sovereign’s body is made
up of many individual people, a literal manifestation of his belief in
absolutism. Hundreds of years later, the idea, and ideal, of a nation as a
single body made up of many persists, both in political rhetoric and in
contemporary critical thought as a resource of social and political struggle.
Galeri MANA̅
Kemankeş Mahallesi, Ali Paşa Değirmeni Sokak, no. 16 – 18
34425 Beyoğlu, İstanbul, Turkey
Tel.: +90 212 243 6666
Galeri Manâ Salı - Cumartesi günleri 11:00 - 18:00 arası
ziyarete açıktır.