27 Eylül 2013

Galeri MANA̅ - ANLAMLANAN BEDENLER // BODIES THAT MATTER



ANLAMLANAN BEDENLER

Basel Abbas and Ruanne Abou-Rahme
Jumana Emil Abboud
Bashar Alhroub
Mustafa al Hallaj
Jeremy Hutchison
Jawad al Malhi
Olivia Plender

küratör  Rebecca Heald

SERGİ

05 Ekim (saat 11:00) - 16 Kasım .2013

KOKTEYL

05 Ekim Cumartesi 17:00 - 20:00

basın bülteni

Galeri Manâ, 4 Ekim – 16 Kasım 2013 tarihleri arasında Rebecca Heald küratörlüğünde düzenlenen Anlamlanan Bedenler adlı sergiye ev sahipliği yapacak. Delfina Foundation, Londra işbirliğinde gerçekleştirilen sergide Basel Abbas ve Ruanne Abou-Rahme, Jumana Emil Abboud, Bashar Alhroub, Mustafa al Hallaj, Jeremy Hutchison, Jawad al Malhi ve Olivia Plender’in yapıtları yer alıyor.

Siyasi düşüncede kilit bir metafor olan “Politik Beden” terimi yüzyıllar boyunca iktidar örgütlenmesini insan bedenine benzetmek için kullanıldı. Bu düşüncenin en ünlü görsel temsillerinden biri olan Thomas Hobbes’un “Leviathan” adlı eserinin kapağında, düşünürün mutlakiyetçiliğe olan inancının doğrudan bir ifadesi olarak birçok insan bedeninden oluşan tek bir hükümdar bedeni yer alır.  Yüzlerce yıl sonra birçok bedenden oluşan tek bir beden olarak ulus düşüncesi ve ideali bir yandan siyasi retorikte sık başvurulan bir metafor olmaya devam ederken, diğer yandan güncel eleştirel düşünce tarafından bir politik ve toplumsal mücadele kaynağı olarak ele alınmaktadır.

Başlığını Judith Butler’ın 1993 tarihli aynı adlı kitabından alan Anlamlanan Bedenler (Bodies That Matter), çağımızın en yüklü siyasi laboratuvarlarından biri olan Filistin’de beden ve iktidar yapıları üzerine düşünmekte olan sanatçıları bir araya getiriyor.

Anlamlanan Bedenler (Bodies That Matter), çıkış noktasını kürator Rebecca Heald’ın bağımsız araştırmasından ve Delfina Foundation önderliğinde ArtSchool Palestine ve ICA (The Institute of Contemporary Art, Londra) ortaklığı ile Ingilitere ve Filistin’de kimlik, tarih ve mekan etrafındaki güncel konular üzerine çalışan sanatçıların yapıtlarını sunmuş olan Points of Departure (Çıkış Noktaları) sergisinden alıyor.

Bağımsız bir küratör ve sanat danışmanı olan Rebecca Heald yakın dönemde Londra’da ICA’de yer alan Points of Departure (Çıkış Noktaları) sergisinin yanı sıra Art on the Underground projesinin küratörlüğünü üstlenmiştir. 2009-2013 yılları arasında Ingiltere’de genç sanatçılarla çalışan New Contemporaries’in direktörü olan Heald, Sadie Coles HQ, Tate Britain ve Hayward Gallery’nin küratoryal ve eğitim departmanlarında çalışmıştır. Galeri kariyerinin öncesinde ise telegraph.co.uk’de sanat editörlüğü yapmıştır.

Delfina Foundation, konuk sanatcı programları, ortaklıklar ve kamusal programlar aracılığıyla geniş Ortadoğu ve Kuzey Afrika odaklı  sanatsal işbirlikleri ve yeni yaratıcı pratikler geliştirmeyi amaçlayan Londra merkezli bağımsız, kar amacı gütmeyen bir vakıftır. 

Galeri Manâ, Tophane’de 19. yüzyıldan kalma bir değirmen binasında, 400 metrekarelik bir alanda yer alıyor. Mehveş Arıburnu tarafından 2011’de kurulan galeri, sergi programı, özel etkinlikleri ve yayıncılığı ile galeri kimliğinin ve kurumsal rolünün sınırlarını araştırmayı hedefliyor. Kapsayıcı bir yaklaşımla disiplinlerarası bir diyaloğa ortam sağlamayı amaçlayan Galeri Manâ, kullandıkları mecraların sınırlarını ilerleterek yeni eşikler oluşturan ve günümüz çağdaş sanatında özgün bir dil ve öncü bir duruşu temsil eden sanatçılarla çalışıyor.

BODIES THAT MATTER

Basel Abbas and Ruanne Abou-Rahme
Jumana Emil Abboud
Bashar Alhroub
Mustafa al Hallaj
Jeremy Hutchison
Jawad al Malhi
Olivia Plender

curated by Rebecca Heald

EXHIBITION

Oct. 05 (11:00 am.) - Nov.16, 2013

COCKTAIL

Oct. 05, Saturday, 17:00 - 20:00

press release

Galeri Manâ is delighted to present Bodies That Matter, a group exhibition in collaboration with Delfina Foundation and curated by Rebecca Heald between the dates October 4 – November 16 2013, presenting works by Basel Abbas and Ruanne Abou-Rahme, Jumana Emil Abboud, Bashar Alhroub, Mustafa al Hallaj, Jeremy Hutchison, Jawad al Malhi, Olivia Plender.

The term “body politic” is a key metaphor in political thought and for centuries has been used it to liken the State to the human body. In visual terms, one of the most famous representations of this idea is the cover of Thomas Hobbes' “Leviathan” in which the sovereign’s body is made up of many individual people, a literal manifestation of his belief in absolutism. Hundreds of years later, the idea, and ideal, of a nation as a single body made up of many persists, both in political rhetoric and in contemporary critical thought as a resource of social and political struggle.


Galeri MANA̅

Kemankeş Mahallesi, Ali Paşa Değirmeni Sokak, no. 16 – 18

34425 Beyoğlu, İstanbul, Turkey

Tel.: +90 212 243 6666





Galeri Manâ Salı - Cumartesi günleri 11:00 - 18:00 arası ziyarete açıktır.