MİTHAT ŞEN
Etene
06 Ekim 2012 – 31 Ekim 2012
Basın Bülteni
“NAGUAL”
Mithat Şen için varoluş ya da gerçeklik makro düzeyden mikro düzeye indirgenerek öte bir dile
ulaşılabilir. Bu en az’a doğru ilerleyen bir dildir. Sanatçı tarafından
başlatılan yüzeydeki bu girişim
gerçekliğe yeni bir gerçeklik katmak hedefindedir. Böylece sanatçının karşısında duranın; algı boyutlarını zorlamasıyla ‘Güzelliğin
Engin Krallığı’ birden bire yıkılır. Tuval yüzeyi bir aracı olarak bizi
uyarmaktadır ve şöyle konuşur; özne nesne ayrımına son verilmelidir. Bu motto
sanat ifadesinde; aklın, bilincine vardığı her şeye özdeş olarak kendini
yakaladığı bir kavrayış biçimidir. Buradan hareketle Mithat Şen; yüzeyde
gerçekleştirdiği canlandırma, yarı/üç boyutlu ifadede bağımsızlığını ilan
etmektedir. Bu aşamada doğal güzel
dışlanmış yerine oranları sanatçı tarafından bielirlenen yeni bir güzel
anlayışı sahneye çıkmıştır. Sanatçı Yeni güzel’i ileri sürerken ,doğal güzel her açıdan aşılması
gereken bir engeldir de. Burada bir inkar yoktur olsa olsa sadece varoluş
boyutunu en aza indirgeme hedefi vardır.
Gerçekte doğanın ortaya koyduğu oranlar,renkler,boyutlar,denge;
yüksek zekanın bir ürünüdür. Sanatçı için ise görünen doğanın dışına
taşmak,doğanın gizil güçlerinden dem vurmak,mikro evrenin bazı verilerini
yüzeyde betimlemek, düğümleri açarak
netleştirmek, temeldeki saklı geometriyi ortaya çıkarmak önemlidir. Bir tür matematik ve gizil geometrinin üstadı gibi davranır. Dünyada
bulunmanın kipliliğini estetikte bulunmanın kipliliğiyle yer değiştirmeyi
önerir bize. Bir Mithat Şen yapıtının, ona bakanla diyaloğa girmesi aykırı bir
konuşmayı çağrıştırır. Ancak bu konuşma hemen başlayan bir diyalog değil
zamansızlık katmanlarıyla kurulacak ilişkide ortaya çıkan bir ses düzenidir. Ayrıca
bu diyalog sonsuzda dek sürmelidir.
Mithat Şen estetik imgeleri ; dünyanın sürekli kendini
tekrar etme arketipini; önce suje-objeyi silerek kurar, sonra da tekrarların, çoğalmaların, artmaların
modelini sabitler. Böylece ‘Akıl ile akıl olmayan şey arasındaki çelişkiler’,
karşıtlıklar, duygu ve duygu olmayan şey arasındaki zıtlıklar, algı ve algı
olmayan şey arasındaki yanılgılar sanat diliyle aşılır. Bu dünyadan yola
çıkarak başka bir dünyaya ulaşma kipi ya
da yapıtta ulaştığı farklı-zamanlılığı (diyakronisini) ustaca
yakalayan biri olarak tüm tuvallerinde ölümsüzlüğün nüvelerine çağrıda bulunur. İlk oluşumlar, ilk hücreler,
ilk atomlar, ilk plazma ve ilk arketiplerin renki sterotipleri sanki bir
Nagual’ın yol göstericiliğinde tuvalde yerlerini alırken sanatçı taze bir dile ulaşmanın müjdesini vermektedir bize. Gülseli İnal
DORUK Sanat Galerisi
Boğazkesen Cad. 21/A, Tophane – Istanbul
Tel.: +90 212 252 05 35
Doruk Sanat WEB >>
Doruk Sanat FACEBOOK >>
Doruk Sanat TWITTER >>
Doruk Sanat INFO >>
Sergi, Pazar – Pazartesi hariç her gün, 11:00 – 18:30 arası
izlenebilir.