12 Eylül 2012

RAMPA İstanbul - Hüseyin Bahri Alptekin MoMA'da




HÜSEYİN  BAHRİ  ALPTEKİN MoMA'da

50 yıl sonra Türkiye'den MoMA Resim ve Heykel koleksiyonuna giren ilk eser     

Rampa; Hüseyin Bahri Alptekin'in "H-Fact: Hospitality/Hostility" (H-Faktörü: Misavirperverlik/Husumet) (2003–7) adlı işinin New York'ta bulunan Modern Sanat Müzesi'nin (MoMA) daimi koleksiyonuna katılmış olduğunu duyurmaktan gurur duyar.

H-Fact: Hospitality/Hostility, Zühtü Müridoğlu'nun "The Unknown Political Prisoner" [Bilinmeyen Siyasi Esir] adlı heykelinden tam 54 yıl sonra MoMA'nın Resim ve Heykel koleksiyonuna kattığı ilk iş olma özelliğini taşıyor. MoMA, geçtiğimiz yıl Rampa tarafından temsil edilen Cengiz Çekil'in "Günce" isimli işini de desen koleksiyonu için almış ve bu iş "I Am Still Alive: Politics and Everyday Life in Contemporary Drawing" (23 Mart–19 Eylül 2011) isimli sergide gösterilmişti.         

H-Fact: Hospitality/Hostility serisi, Hüseyin Bahri Alptekin'in Hospitality/Hostility'si daha geniş
H-Faktörü serisinin bir parçasıdır. Hospitality/Hostility otel tabelalarına atıfta bulunur ki bu tabelalar Alptekin'in kariyerinde çeşitli şekillerde yeniden ortaya çıkar. Alptekin otel tabelalarının fotoğraflarını çekmeye 1980lerde başlamıştı. Fotoğraflardaki otel adları kaynağını dünyanın dört bir köşesindeki şehirlerden alıyordu. Alptekin'i büyüleyense düşük gelirli tüketicilere hitap eden ama, gösterişli tabelalar ve şatafatlı isimlere sahip bu esrarengiz otellerin isimleriyle ev sahipliği yaptıkları arasında hiçbir alaka olmamasıydı. H-Fact: Hospitality/Hostility kent siyasetinin çelişkileri üzerine düşüncüler sunan çok katmanlı bir çalışma olarak dikkat çekti ve yurtiçinde ve yurtdışında pek çok kez sergilendi.

H-Fact Viyana'da küratörlüğünü Harald Szeeman'ın yaptığı Bal/Kan: Blutt und Honig (Essl Museum, 2003) başlıklı sergide ve Platform Garanti'de (İstanbul, 2003) sergilenmişti. Manifesta 5 (San Sebastian, 2004), 1. Bienal Internacional de Arte Contemporaneo de Sevilla (2004), Santral İstanbul (2007), Maison de Folie de Wazemmes (2009, Lille, France) ve pek çok başka sergide gösterildi.
           
Hüseyin Bahri Alptekin 

Hüseyin Bahri Alptekin'in sanatsal üretimi küreselleşmenin, göçün, sürgünün, kültürler arası imge dolaşımının etkilerini seyahat, kişisel tarihler, arşivler aracılığıyla anonim olarak üretmeye odaklanmıştır. Alptekin'in 2007'de vakitsizce aramızdan ayrılana kadarki mesleki ve entelektüel varlığı Türkiye ve Doğu Avrupa'daki sanat dünyasında itici bir kuvvet olmuştu. Sanatçı, çalışmalarına fotoğraf-yerleştirmeleri, kolajlar, nesneler ve beton sığınakları, renkli plastik futbol toplarıyla dolup taşan gerçek boyutlarında bir kamyonu dahil ederek, geleneksel olmayan görsel araçları kullanarak çok katmanlı, karmaşık bir görsel dil oluşturmuştur. Alptekin, São Paulo Bienali (1998), Cetinje Bienali (2002)- burada UNESCO Ödülü'nü kazanmıştır- "How Latitudes Become Forms, " Walker Art Center (2003), Manifesta 5 (2004), 2. ve 3. Tirana Bienali (2003, 2005) ve İstanbul Bienali'ne (1995, 2005) katıldı. "Don't Complain" başlıklı yerleştirmesiyle 2007'de 52.si düzenlenen Venedik Bienali'nde Türkiye'yi temsil etti. Aynı yıl, Londra'da Tate Modern'da "Global Cities"e katıldı. Alptekin'in pratiği hakkındaki retrospektif 2011'de Salt Beyoğlu'nda "Ben Bir Stüdyo Sanatçısı Değilim!"
başlığı altında düzenlenmiştir.

Rampa İstanbul

Şair Nedim Caddesi No: 21a
Akaretler 34357 Beşiktaş
İstanbul / Türkiye

Tel.: (+90) 212 327 08 00

Salı – Cumartesi, 11:00 – 19:00 / Tuesday – Saturday, 11:00 – 19:00

Pazartesi randevuyla / Monday by appoinment.