3 Haziran 2010

EKAVART Gallery - Pembe TÜZÜNER, Tina VARON, Şebnem KEÇELİ - 3 Güdü



Pembe Tüzüner, Tina Varon, Şebnem Keçeli

3 Güdü

25 Mayıs - 5 Haziran 2010

Şebnem KEÇELİ
İslerimi yaparken yarımlar, yarım kalmalar, yarım bırakmalar, 
parçalanma, bütünleşme ve tam algılanma, bilinenle bilinmeyen temaları
 ilgimi çekiyor. Günlük hayatta pek çok farklı kimlik taşıyan 
parçalanmış kadinlarim, gorunen ve görünmeyen yarımızı yansıtan, 
farklı yarım formların birleşmesinden olusan , 
iç dünyamıza, yarım kalan hayallerimize ve düşüncelerimize uzanan 
cizgideki form birliği üzerinde calisiyorum.

Pembe TÜZÜNER
Heykel yaparken içimdeki aceleci ve telaşlı tarafımı frenlemek
 mecburiyetinde kalıyorum malzeme beni yonlendiriyor. 
Acele ve heyecanlı davranmamın önüne geçerek bana dur diye biliyor 
bu da bana mecburi bir ögreti oluyor ki ben
buna sahip olmak istiyorum.Yani sakinlik ve huzur.
Bu sergi içinde yer alan kuşlar ve penguen figürleri,
benim hayatımda hayvanların çok çok önemli olmasından kaynaklanan
 içgüdüsel bir yöneliş. yani özgürlük, huzur ve sevgi.
Lekoşa Kıbrıs doğumlu. 1977den beri İstanbul’ da yaşıyor.

Heykel sanatına ilgisi 2002 yılında Yunus Tonkuş atölyesinde başlamış

 olup halen orada ve 2008 ocak'da 3 arkadaşıyla birlikte açmış oldukları
 kendi atölyelerinde devam etmektedir. Ayrıca 2007 den beri
 Simya galeri de heykel sanatları konulu teori eğitimlere katılmaktadır.

Tina VARON

Heykel yaparken duygularımı üç boyutu biçimlendirerek organik formlarla
 ifade ediyorum.Kullandığım çeşitli malzemelerle de bu formların 
anlamsal değerlerini pekiştirmeyi amaçladım.
Sergimin iki teması var:
Kyebele’ nin Dönüşümü
İlk çağlardan günümüze Ana Tanrıça Kubaba, Kybele, Artemis,
Meryem ....dönüşüme uğradı.Doğaya egemen, güçlü, doğurgan kadın figürü 
günümüzde acıya, ezilmeye,tutsaklığa maruz kalmasına rağmen hala mağrur,
 güçlü,esirgeyen rolüne devam etmeye çalışıyor.
Hayatın kemikleşmiş duygusu Aşk
Var olduğundan beri düşlerinde, sohbetlerinde,ilişkilerinde 
sevgiyi aşkı arayan insan;
tek vücut,tek yürek; tek düşünce olmayı istiyor.

EKAV ART Galeri

Askerocağı Caddesi No:15 Süzer Plaza, Süzer Sanat Merkezi,
Ritz Carlton Otel Yanı, Gümüşsuyu / İstanbul

Tel: +90 212 252 81 31




ZİYARET SAATLERİ: Pazartesi-Cuma 11.00-18.30 / Cumartesi 12.00-18.30

Ekavart Gallery, EKAV Vakfı kuruluşudur. 
Sergilerden elde edilen gelir, 
sanat dalında eğitim gören bursiyerlerimize aktarılmaktadır.