2 Şubat 2010

Galeri IŞIK Teşvikiye - MEHMET AKSOY - İnsan Halleri


Mehmet Aksoy

İnsan Halleri

Küratör: Müzeyyen Sanal

21 Ocak - 6 Mart 2010

basın bülteni

Dünyaca ünlü Türk Heykeltraş Mehmet Aksoy’un “İnsan Halleri” başlıklı sergisi Galeri Işık Teşvikiye’de açıldı. Sanatçının farklı boyutlarda, mermer, taç ve bronz döküm olarak çalıştığı 30 heykelin yer aldığı sergi, Galeri Işık Teşvikiye’de 6 Mart Cumartesi gününe kadar ziyaret edilebiliyor.

Sanatçı sergideki işlerini ve sanat hayatını; “Ben 45 senedir kendime sadık olmaya çalışıyorum. Sanatımla hayatım, düşüncelerim, duygularım, birebir olsun, örtüşsün istiyorum. Dünya sanat mirasını özümsemeye; Mısır, Asur, Hint, Maya, Afrika sanatından el almaya çalışıyorum. Sanatın özünü bozmayan her türlü yeniliğe, tekniğe, teknolojiye açığım, yeter ki sonuç heykel olsun. İçimdeki sanatçı benle iyi geçinmeye çalışıyorum. Zor beğenir, zoru sever, hep neden olmasın der, hep yeni fikirlerle rüyalarıma girer, o kendine ihanet ettirmez, neşeli de olsam, üzgün de olsam o hep ordadır. O her durumu heykele dönüştürmek ister. Bana acımaz, beni, fizik gücümü, el becerimi, ustalığımı acımasızca kullanır, yorgunluk tanımaz, ayaklarım, dizlerim tutmasa bile çalış bitir şunu der. Bana çişimi unutturur, insafsız, zalim biri sanatçı egom. Ben onun heykel hammalıyım, heykel havarisiyim. İşte böyle geçinip gidiyoruz.” olarak tanımlıyor.

“Sanat küresel olamaz, bugün küresel olan dolardır” diyen Mehmet Aksoy sanat anlayışı hakkında; “Evrensel olanla küresel olan birbirine karıştırılıyor. Dünyanın her yerinde birbirine benzeyen kurşun askerler yaratılıyor. Kratetör güdücülerle politik olan estetikleştirildi. Politik dil ise metonomiktir, düz anlamdır, buradan metefor yapılamaz. Sanatsa meteforiktir, kavramlarla imajlarla yaratılan formlar üstünden konuşur. Öykünmelerle kişilik inkarıyla sanatçı olunmaz. Hele dünya sanat mirası inkarıyla yaşanılan coğrafyanın toplumsal durumun psikolojinin, toplumsal reflekslerin inkarıyla sanatçı hiç olunamaz. Bu kişilik inkarı demektir. Kişiliğini inkar eden kendini kaybeden sanatında kendisi olmayan insan başkasına öykünüyor demektir. Sanatçı ise yalnız kendisine öykünür, kendi şarkısını kendi söyler.” diyor.

Galeri  IŞIK Teşvikiye

Teşvikiye Cad. No:152 Nişantaşı – İstanbul
Tel: +90 (212) 233 12 03 - dahili: 1144